از سکوی فشن شو تا فروشگاهی در منطقه شما در شیراز

اشتراگ گذاری در facebook
اشتراگ گذاری در whatsapp
اشتراگ گذاری در linkedin
اشتراگ گذاری در pinterest

از سکوی فشن شو تا فروشگاهی در منطقه شما

هفته مد در نیویورک شبیه نمایشی خیالی است که دوبار در سال برگزار می شود.به علاوه چندین هفته مد دیگر نیز در شهرهای بی نظیر پاریس ومیلان برگزار می شوند) تمام ویراستاران مد،فشنیستا وسلبریتی ها به دنبال صندلی های ردیف جلوی داغ ترین نمایش ها وهمچنین بلیت باشکوه ترین مهمانی ها هستند.اگر چه بیشتر آنچه در هفته مد رونمایی می شود فقط برای  نمایش  است،این رویدادها همچنان بهترین مکان برای آگاهی از مدهای جدید ودیدگاه های تازه در مورد نحوه پوشیدن لباس های مختلف با هم است.طراحان می کوشند توجه خریداران ،ویراستاران ورسانه مد را جلب کنند،بنابراین هر چه نمایش حیرت انگیزتر وپرزرق وبرق تر باشد،توجه بیشتری را به خود جلب می کند.اغلب پوشاکی که واقعا تولید می شود،یک نمونه قدیمی تر از آن چیزی است که در فشن شو به نمایش گذاشته می شود.ولی به این معنا نیست که با امتحان کردن یا پوشیدن این لباس ها چیزی نمی آموزید.برند نیکنام در شیراز شما را با روند مذ آشنا میکند مقالات ما را دنبال کنید.

اگر یک اندیشه در مورد دنیای مد در میان تمام تماشاچیان سکوی فشن شوها مشترک باشد این است (کدام زن معمولی ای می تواند چنین لباسی را بپوشد؟) واگر واقعا بخواهید آنها را بخرید به ندرت ممکن است یکی از آن لباس ها را در فروشگاهی بیابید.چرا پوشاک نمایش داده شده بر روی سکوی فشن شوها همیشه حیرت انگیز وغیرعادی هستند؟ به سادگی می توان چنین پاسخ داد: برای خوشایند رسانه مد.

بیشتر مجلات مد نظیر ووگ،هارپرز بازار وelleبسیاری از صفحات خود رافقط به پوشش اخبار فشن شوها اختصاص می دهند. بدیهی است که آن ها لباس های خیره کننده ونوآورانه را به نمایش می گذارند.از آنجا که برای طراحان مد بسیار مهم  است که در اخبارمجلات مد باشند،همگی کاملا واقف هستند که برخی از لباس هایی که به سکوی فشن شوهامی فرستند فقط جنبه نمایشی دارد.به علاوه فراموش نکنید که طراحان ،هنرمند نیز هستند.آن ها قطعا می خواهند پوشاک مجموعه خود را بفروشند، ولی علاوه بر این می خواهد استعدادهای هنری خود را به نمایش بگذارند وگاهی این دو اتفاق لزوما هر دو باهم رخ نمی دهد.با این حال اگر بدانید که آنچه در سکوی فشن شوها مشاهده می کنید ترکیبی از هنر ومد است،طرح ها عجیب وغریب نمی نماید.

هفته مد در نیویورک،پاریس،میلان یا هر جای دیگر بیشتر شبیه تئاتر است.هدف جلب توجه سلبریتی هایی است که در میان حضار نشسته اند وعکاسانی که با ازدحام پشت طناب بنفش، سروصدای بسیاری ایجاد می کنند.در حقیقت، بیشتر خرید مجموعه ها اصلا در فشن شوها انجام نمی شودو خریداران، پیش از آن در نمایشگاه ها سفارش های خود را ترتیب می دهند.

خریداران برجسته از نمایشگاه های طراحان بازدید کرده وسپس لباس هایی را که تصور می کنند بهترین فروش ر در فروشگاه ها خواهند داشت، انتخاب می کنند.از آنجا که خریداران با بیشتر اندازه های رایج ورنگ ها وسبک های محبوب وپرطرفدار آشنایی دارند،مجموعه های طراحان را فیلتر می کنند وفقط لباس هایی را سفارش می دهند که می دانند واقعا فروش می رود. آن ها سفارش های خود را ثبت می کنند وطراحان بر اساس همین سفارش ها تصمیم می گیرندکه از هر جنس چقدر تولید شود. البته چنین چیزی به این معنا نیست که طراحان برجسته آثار با کیفیت خود را در بوتیک ها وبهترین فروشگاه ها یشان به فروش نمی گذارند. آن ها قطعا همین کار را می کنند واین لباس ها مطمئنا دارای جنبه هایی از طرح های خلاقانه ای است که بر روی سکوی فشن شو نمایش گذاشته می شود(اگر دقیقا مانند آ نها نباشد.)

با این حال ،هنوز پوشیدن آخرین مد روز ،زنان را هیجان زده می کند بنابراین حتی اگر لباسی دقیقا همان چیزی نباشد که بر روی سکوی فشن شو به نمایش گذاشته شده است ،زنان لباس های جدیدی می خواهند که آمیزه ای از نوآوری ومد روز باشد. طراحان از این موضوع آگاه اند وپوشاکی را تولید می کنند که نمونه های قابل پوشیدن لباس های نشان داده شده بر روی سکوی فشن شو باشد.گذشته از این، زنان باهوش خوب می دانند که باید به تیپ بدنی وسبک زندگی خود احترام بگذارند.در نتیجه ،طراحان علاوه بر طرح های مد روز خود، لباس های لازم وضروری وانواع کلاسیک را نیز تولید می کنند.

سایر طراحان ناآشنا از عناصر طرح های مشابه ومدهای نمایش داده شده بر سکوی فشن شوها استفاده می کنند وخط تولید متفاوت وارزان تری را به بازار ارائه می دهند.عناصری مانند کیفیت پارچه وتوجه ودقت به جزئیات ،معمولا تعیین کننده سطح کیفی این نوع لباس هاست.ولی این پایان قصه نیست ممکن است فقط برخی از لباسهافروش خوبی داشته باشند.اگر مدتی طولانی سبک بخصوصی فروش نرودمانند زمانی که فروشگاهها وبوتیک ها اجناس خود را به حراج می گذارند،قیمت آن نزول می کند.گاهی طراحان بیش از لباس هایی که به فروشگاه ها می فروشند،تولید می کنند واگر دوباره سفارش نگیرند،این لباس ها به فروشگاه های حراجی ارسال می شود.حتی طر ح ها نیز ممکن است چندین بدل داشته باشند.اگر طرح بخصوصی خوب فروش کند،تقریبا می توانید یقین داشته باشید که برخی از سایر تولید کنندگان کپی آن طرح را شاید با مواد ارزان تر وفرایند های تولید کم هزینه تر به بازار بیاورند.